Wednesday 22 June 2011

Kejohanan Badminton Tertutup N58 Jepak

Pada Sabtu dan Ahad yang lepas(18-19 Jun 2011), Pemuda Pas Cawangan Jepak dengan kerjasama Dewan Pemuda Pas Bintulu telah berjaya menganjurkan Kejohanan Badminton Tertutup N58 Jepak. Sebanyak 34 pasukan yang terdiri daripada lelaki sahaja telah mengambil bahagian dalam acara tersebut.

Antara objektif program ini adalah bagi menggalakkan aktiviti bersukan dan pentingnya menjaga kesihatan. Selain itu, untuk merapatkan hubungan silaturrahim di antara penduduk dan juga pemimpin. Melalui program seperti ini juga dapat melahirkan bakat-bakat baru yang mempunyai peluang tinggi untuk digilap dimana program seperti ini sebagai medium bagi golongan ini meningkatkan kemahiran dan menimba pengalaman.

Upacara penyampaian telah disampaikan oleh YDP Pas Bintulu. Kategori yang dipertandingkan adalah dalam acara beregu.




Barisan pemenang Kejohanan Badminton Tertutup N58
Jepak bersama YDP Pas Bintulu.

Sehubungan itu, Dewan Pemuda Pas Negeri Sarawak(DPPNS) mengucapkan tahniah dan syabas kepada Pemuda Pas Cawangan Jepak dan Pas Kawasan Bintulu kerana telah berjaya menganjurkan program ini dengan jayanya. Harapan di peringkat DPPNS agar lebih banyak lagi program yang seperti ini akan diadakan dalam usaha melahirkan belia dan golongan muda yang bukan sahaja sihat dari segi fizikal, bahkan juga dari segi mental dan rohani. Tambahan pula tanpa perlu membazirkan 'budget' rakyat, namun PAS tetap mampu menganjurkan program yang bermanfaat. Secara tidak langsung membuktikan bahawa PAS adalah medium adalah yang terbaik dalam melahirkan generasi pemimpin masa hadapan yang berakhlak mulia dan berwawasan tinggi. 

0 comments:

Post a Comment

Pautan Popular

Blog Ketua Pemuda PAS Malaysia

Pengunjung

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More