Wednesday 14 September 2011

Ramah Tamah PAS Kawasan Batang Lupar & Penyampaian Sumbangan di Pusa,Beting Maro(Parlimen Batang Lupar)

Pusa 10 Sep - Alhamdulillah, PAS Kawasan Batang Lupar dengan kerjasama Dewan Pemuda PAS Negeri Sarawak telah mengadakan program Ramah Tamah Aidilfitri bersama penduduk Kampung Pusa di Beting Maro yang  diketuai Mohd Arifriazul Paijo(Ketua Pemuda PAS Negeri Sarawak).

Kehadiran Pemuda PAS Negeri Sarawak ke Pusa juga atas lawatan kerja sempena PRU13 yang dijangkakan bakal diadakan tidak lama lagi pada penghujung tahun 2011.

Selain itu, turut diadakan juga penyampaian sumbangan berupa keperluan dapur kepada 20 buah keluarga yang telah diagihkan pada petangnya. . Majlis ini turut dihadiri oleh Ketua Pemuda PAS Batang Lupar. Kira-kira 30 orang penduduk kampung hadir bagi memeriahkan majlis tersebut

Ketua Penerangan Pemuda PAS Negeri Sarawak, Saudara Zharudin bertindak sebagai pembuka bicara majlis pada hari tersebut

Ucapan oleh Ketua Pemuda PAS Batang Lupar, Saudara Mohd  Zawawi b Kasim
Ketua Pemuda PAS Negeri Sarawak, Saudara Arifriazul Paijo menyampaikan sepatah dua kata ucapan dan amanat kepada penduduk Kampung Pusa.
Wajah-wajah ceria kanak-kanak di Kampung Pusa, bakal pemimpin akan datang.

Saudara Mohammad Arifrizul menyantuni penduduk kampung serta menyelami permasalah dengan mendengar luahan masalah yang dihadapi oleh mereka.
Antara yang turut menerima sumbangan
Golongan muda yang turut memeriahkan majlis ini. Anak Muda Geng Kita!

Tradisi Aidilfiri, penyampaian duit raya kepada kanak-kanak di Kampung Pusa. Terpancar kegembiraan di wajah anak-anak ini tatkala menerima duit raya.

Jelajah kampung. Pemuda PAS Negeri Sarawak mendekati penduduk kampung Pusa khususnya golongan muda usai majlis ramah tamah aidifitri.


Program seumpama ini adalah program mendekatkan antara PAS dan masyarakat terutama yang amat memerlukan perhatian daripada masyarakat lain yang rata-rata kurang diambil perhatian oleh pihak BN/PBB yang telah diberi mandat oleh rakyat pada pilihan raya yang lepas. 

Ini membuktikan bahawa PAS lebih serius dalam membela hak dan kebajikan rakyat melalui program-program yang telah dianjurkan walaupun pada pilihan raya DUN yang lepas PAS kalah di Beting Maro.

Moga-moga langkah awal daripada Dewan Pemuda PAS Negeri Sarawak ini membuahkan kemenangan buat Parti Islam Se-Malaysia di Sarawak pada PRU 13 akan datang.

0 comments:

Post a Comment

Pautan Popular

Blog Ketua Pemuda PAS Malaysia

Pengunjung

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More